Ulotka – przepis na dobry tekst!

Stworzenie dobrej ulotki, a o tym pisaliśmy niedawno, wymaga przemyśleń, które zaowocują skutecznym komunikatem.

ULOTKA - NAJWAŻNIEJSZY JEST CEL!

Co chcemy osiągnąć za pomocą dystrybucji ulotek? Cel jest najważniejszym elementem przemyśleń nad tekstem, ponieważ przesądza o treści, tonie i organizacji komunikatu. Inaczej sformułujemy tekst ulotki informującej o nowym produkcie, inaczej o promocji, inaczej o nowej siedzibie firmy itd. Jednak na tym etapie może się również okazać, że ulotka nie jest najlepszym sposobem osiągnięcia celu, i wtedy zmieniamy strategię…

ULOTKA - DO KOGO DOCIERAMY?

Każdy komunikat marketingowy wymaga określenia grupy docelowej, czyli do kogo mówimy? Jeśli mówimy do wszystkich, to nie dotrzemy do nikogo, a przecież produkt/usługa ma konkretnego odbiorcę, i to właśnie jego chcemy zainteresować ulotką. Najłatwiej wyobrazić sobie konkretnego przedstawiciela grupy docelowej, panią Jadzię, księgową czy Manię, odblaskową nastolatkę – i pisać właśnie do tej osoby.

KRÓTKO I NA TEMAT

Szanujmy czas czytelnika! W natłoku informacji, które bombardują nas ze wszystkich stron, utrzymanie uwagi potencjalnego klienta może mieścić się w czasie kilkunastu sekund. Dlatego tworząc tekst do ulotki ustalamy priorytety: jaka treść jest najważniejsza? Dążymy do syntezy: jak zwięźle wyrazić to, co chcemy przekazać?

ORGANIZACJA TEKSTU

Pierwszym krokiem, który zdecyduje o tym, czy ulotka zostanie przeczytana czy od razu trafi do kosza jest przyciągnięcie uwagi – a to można osiągnąć hasłem, i oczywiście atrakcyjnym projektem graficznym. Sformułowanie hasła może wymagać kilku dni – burzy mózgów, szukania inspiracji. Spisywanie kolejnych pomysłów zawsze prowadzi do powstania nowych, warto pokazywać je znajomym, osoby z innej bajki często dorzucają odkrywczy pomysł.

Drugim krokiem jest treść właściwa – opis produktu, usługi, promocji itp., który powinien koncentrować się wokół najistotniejszych cech oraz korzyści dla klienta. Ten krok generuje zainteresowanie i pragnienie. Na tym etapie ważny jest sposób formułowania zdań – ton wypowiedzi (pełen swobody czy umiarkowanie oficjalny?), kontakt z czytelnikiem („weź udział” czy „zapraszamy Państwa” czy „można wziąć udział”), ilość emocji i określeń zmysłowych („na własne oczy przekonasz się jak piękne” albo „cudownie soczysty”). To wszystko zależy od tego do kogo mówimy i o czym, a przede wszystkim od celu ulotki. Ostatnim krokiem jest umieszczenie informacji kontaktowych – i to wbrew pozorom też jest sztuka tak pokierować kontaktem z klientem, by miał on jasność i pewność, a jednocześnie jak najwięcej się o nas dowiedział. Nie zawsze umieszczenie wszystkich danych kontaktowych na ulotce jest korzystne, i to nie tylko dlatego, że zabiera miejsce. Na przykład sklep internetowy nie umieści w ulotce adresu siedziby, ani mapki dojazdu. Natomiast salon samochodowy wyeksponuje wskazówki dojazdu i poda adres strony internetowej, ale adres e-mail klient znajdzie odwiedzając stronę internetową, dzięki czemu obejrzy aktualną ofertę. Ten krok jest bardzo ważny, bo prowadzi do podejmowania działania przez klienta.

DOBRA RADA REKLAMOWA

Pamiętajmy, że ulotka reklamowa musi być spójna z całą komunikacją marketingową firmy/marki/produktu. Dzięki temu uzyskamy efekt synergii (poszczególne elementy strategii reklamowej uzupełniają się i wzmacniają), a ulotka wpisze się w ciągłość wizerunku. W przypadku braku pisarskiego natchnienia HurtReklamy zajmie się napisaniem lub redakcją tekstu i stworzeniem skutecznego projektu graficznego, bo czasem dystans do zagadnienia jest atutem twórcy i daje świeżość spojrzenia, które może zaprocentować.
Nazwa

3D agencja marketingowa agencja reklamowa Bax Billboard biuro brief CI copywriting design Dibond druk wizytówek drukarnia wielkoformatowa Eventu Forma reklamy formatkami plexi. fototapeta gadżety reklamowe Grafiką pojazdową identyfikacja wizualna Jeżdżące billboardy kalendarz kampania mailingowa kartki okolicznościowe kartki świąteczne kaseton LED kaseton reklamowy Kasetony reklamowe klient klientów Koncert koszulka reklamowa laminowanie liter 3D litery 3D Litery blokowe litery podświetlane litery przestrzenne Litery ze styroduru logo logo 3d logo rotor Logo ze styroduru logotyp mail reklamowy mailing marketing merchandising multimedia nadruk na koszulkach naklejka naming obrotnica reklamowa oklejanie oklejanie aut oklejanie pojazdów oklejanie samochodów oklejanie ścian oklejanie witryn Oklejenie samochodów organizacja oznakowanie elewacji pendrive firmowy pleksi ploter drukujący polecane pomysł poznań prace montażowe prezentacja Prezentery Prezentery witrynowe produkcja reklam produkty reklamowe projekt graficzny projekt logo pylon pylon reklamowy qr QR Code realizacja realizacje referencje Reklam przestrzennych ze styroduru reklama reklama 3D reklama mailowa reklama na aucie reklama nietypowa reklama rotacyjna reklama świetlna reklama wielkoformatowa Reklamy świetlne Roland roll up. baner reklamowy sklep internetowy social media stand promocyjny stock stoisko targowe strona internetowa strona www strony internetowe strony www Szyld reklamowy ściana ekspozycyjna ścianka pop-up t-shirt tablice informacyjne tablice reklamowe Tabliczka przydrzwiowa tabliczki technologia USB witryna witryna internetowa Witryna sklepowa wizerunek wizualizacja zewnętrzna wizytówka współczesne wnętrza zdjęcia zlecenia nietypowe
false
ltr
item
Hurt Reklamy - reklama która działa!: Ulotka – przepis na dobry tekst!
Ulotka – przepis na dobry tekst!
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxUHPfYvqjjIGJejn4v1qFQqsrOneZGrrxbNYdhvUHo38JpErljNNBrSpFSAG9M2leBJLkdpv_muuTmqfIt4Y0XdeUkZ42aZWgYIxXrVvBIfHbaAlBUpfW9fyOgQMyTnc44FkOSHnw8UJo/s640/74.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxUHPfYvqjjIGJejn4v1qFQqsrOneZGrrxbNYdhvUHo38JpErljNNBrSpFSAG9M2leBJLkdpv_muuTmqfIt4Y0XdeUkZ42aZWgYIxXrVvBIfHbaAlBUpfW9fyOgQMyTnc44FkOSHnw8UJo/s72-c/74.jpg
Hurt Reklamy - reklama która działa!
http://blog.hurtreklamy.pl/2014/06/ulotka-przepis-na-dobry-tekst.html
http://blog.hurtreklamy.pl/
http://blog.hurtreklamy.pl/
http://blog.hurtreklamy.pl/2014/06/ulotka-przepis-na-dobry-tekst.html
true
5028162874398168667
UTF-8
Nie znaleziono postów ZOBACZ WSZYSTKIE Czytaj więcej Odpowiedz Anuluj odpowiedź Usuń Strona główna STRON POSTÓW Zobacz wszystkie POLECANE DLA CIEBIE ETYKIETA ARCHWIUM Szukaj WSZYSTKIE POSTY Nie znaleziono postów zgodnych z zapytaniem Back Home Niedziela Poniediałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Nie Pon Wt Śr Czw Pt Sob Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień Sty Lut Mar Kwi Maj Cze Lip Sie Wrz Paź Lis Gru prze chwilą 1 minutę temu $$1$$ minut temu 1 godzinę temu $$1$$ godzin temu Wczoraj $$1$$ dni temu $$1$$ tygodni temu ponad 5 tygodni temu Obserwujący Obserwuj ZAWARTOŚĆ ZABLOKOWANA Udostępnij by odblokować Zaznacz cały kod Skopiuj cały kod Cały kod został skopiowany do schowka Nie udało się skopiować kodu / tekstu - proszę użyć skrótu [CTRL]+[C] aby skopiować