ZRÓBCIE MI DOBRĄ ULOTKĘ!
W biznesie liczy się czas. Tempo. Dynamika działań. Wiele wyzwań. W takich warunkach ciężko znaleźć chwilę spokoju na zaplanowanie działań reklamowych. Najlepiej więc napisać maila do Twojej agencji reklamowej czy zaprzyjaźnionego grafika: "Zróbcie mi dobrą ulotkę!".
Błogosławiona oszczędność czasu, dzieje się - jest dynamika! Przynajmniej do czasu..
NO SŁABO, PANIE!
Po kilku dniach pracy zderzamy się z okrutną rzeczywistością! Projekt, który dostajemy to nie nasz wyśniony-wymarzony-super_skuteczny-firmę_prezentujący_trafny cud!
Kredki w mojej reklamie!? Trzeba zrobić z tym porządek! Nagle czas pod wpływem emocji się znalazł i grafik dostaje maila - zniecierpliwiony ton, 4 strzałki na projekcie, 2 załączniki, 7 uwag. Taki brief projektowy - tyle że ex post ;-)
Okazało się, że grafik nie jest wróżem i jasnowidzem. Szkoda, bo miało być pięknie - a wyszło jak zawsze. A wystarczyło znaleźć chwilę czasu na...
BRIEF PROJEKTOWY
Chcesz szybkiej realizacji? Chcesz efekt wysokiej jakości?!
To poświęć chwilę swojego czasu na samym początku procesu projektowego. To naprawdę dobra inwestycja czasu. Brief projektowy - czyli po prostu zebrany zestaw oczekiwań, materiałów i informacji o projekcie.
To poświęć chwilę swojego czasu na samym początku procesu projektowego. To naprawdę dobra inwestycja czasu. Brief projektowy - czyli po prostu zebrany zestaw oczekiwań, materiałów i informacji o projekcie.
PRZYKŁADOWY BRIEF - ULOTKA REKLAMOWA
- treści reklamowe w formie elektronicznej
- dane firmy i dane kontaktowe
- hasła reklamowe i szczególnie ważne treści
- możesz też zlecić napisanie treści na bazie Twoich wytycznych
- materiały graficzne
- CI - czyli standardy prezentacji graficznej
- logo - które mają się znaleźć na projekcie
- grafika - motywy graficzne do wykorzystania
- format - preferowane pliki wektorowe (np.: AI, PDF, EPS, CDR)
- zdjęcia
- własne - w formie elektronicznej w możliwie wysokiej rozdzielczości
- stock - przekaż swoje preferencje i budżet na zakup zdjęć
- sesja - zleć sesję zdjęciową
- pozostałe informacje i materiały
- materiały reklamowe - dotychczasowe, konkurencyjne, przykładowe i referencyjne
- podziel się z grafikiem swoją wizją - pomysłem, układem, kolorystyką...
- kto jest adresatem reklamy / odbiorcą docelowym?
- jak będzie wykorzystywana? (np. inserty, targi, konferencje...)
- docelowy format projektu
- wektorowa (np.: PDF, EPS, CDR) czy rastrowa (np.: TIFF, JPG)
- format projektu w milimetrach
- szczegóły dotyczące realizacji
- nakład
- wielkość spadów
- rodzaj druku - cyfrowy, offsetowy, sitodruk, ...
- rodzaj papieru, gramatura
- uszlachetnienia - lakier, foliowanie, złocenie, ...
- terminy i miejsce dostaw
- termin - pierwszej wersji projektu, zakończenia druku
- dostawa - odbiór osobisty, kurier, dowóz
DOBRA RADA REKLAMOWA
Bez względu na to czy zlecisz projekt graficzny w Hurt Reklamy - czy gdziekolwiek indziej - poświęć chwilę czasu na przygotowanie solidnego briefu projektowego. Warto!