Logo dla Twojej firmy - 5 zasad projektowania


LOGO - CZYLI WŁAŚCIWIE CO?

Zanim  zaczniemy zajmować się logo - musimy zrozumieć jak jest zbudowane logo, czym jest logo i jakie ma zadania. 
Logo może składać się z dwóch elementów: 
  • sygnet - czyli znak graficzny
  • logotyp - część tekstowa. 
Poniżej przykład logo firmy Rhino zrealizowany przez naszych grafików. Na logo Rhino składa się zarówno sygnet jak i logotyp:

Oczywiście logotyp może występować oddzielnie - bez sygnetu.

JAKIE ZADANIA SPEŁNIA LOGO?

Bardzo często na początku procesu budowania logo czy wizerunku firmy, nasi klienci przypisują logo zadania, których wcale ono nie spełnia. Należy pamiętać, że:
  • logo identyfikuje firmę lub produkt poprzez zastosowanie sygnetu, flagi, symbolu lub podpisu
  • logo nie sprzedaje firmy w sposób bezpośredni, 
  • logo nie opisuje działalności firmy
  • logo wywodzi swoje znaczenie z cech rzeczy, którą symbolizuje; nigdy nie odwrotnie – logo jest po to, by identyfikować, a nie tłumaczyć. 
Podsumowując: to co logo oznacza jest ważniejsze niż to jak wygląda.

LOGO ZUPEŁNIE JAK LUDZIE

Pomyśl o logotypach jak o ludziach. Wolimy by nazywano nas po imieniu – Piotr, Adrian, Ewa  – a nie za pomocą skomplikowanych i łatwych do zapomnienia opisów nas samych - „facet, który zawsze ubiera się stylowo i lubi grać siatkówkę”. Podobnie logo nie powinno dosłownie opisywać czym dana firma się zajmuje, tylko identyfikować firmę w taki sposób, by była rozpoznawalna i łatwo zapamiętywalna.

Sprawa jest więc bardzo ważna. Dlatego przedstawiamy  5 złotych zasad , które powinieneś wziąć pod uwagę poszukując swojego idealnego logo:

ZASADA #1 - proste logo, dobre logo

Prosty projekt logo pozwala na łatwe rozpoznanie marki, sprawia, że logo jest uniwersalne i zapamiętywalne. Skuteczne logo mają w sobie coś nieoczekiwanego lub wyjątkowego, ale bez efektu przerysowania i przeładowania. Skuteczne logo jest charakterystyczne, graficznie proste w formie i przekazujące zamierzoną treść. 

ZASADA #2 - logo do zapamiętania

Tuż za zasadą prostoty stoi zasada zapamiętywalności. Skuteczny projekt graficzny logo musi być zapamiętywalny, a efekt ten uzyskuje się dzięki projektom prostym i spójnym z firmą / produktem.

ZASADA #3 - logo na lata

Skuteczne logo musi przetrwać próbę czasu. Logo musi być „odporne na przyszłość”, to znaczy za 10, 20, 50 lat i więcej musi nadal być skuteczne. Oczywiście może przechodzić ewolucje, odświeżenia czy "liftingi" - ale podstawowa inspiracja i forma powinny pozostawać bez zmian. Czasem dotarcie do tej podstawowej formy jest również procesem rozłożonym w czasie. Zdarza się też, że po upływie wielu lat firmy decydują się na radykalną zmianę swojego wizerunku - w związku ze zmianami własnościowymi, zmianą profilu firmy lub potrzebą ponownego dopasowania graficznej formy do prowadzonej działalności. Ciekawie to ilustruje krótkie filmowe porównanie ewolucji logo Coca-Cola i Pepsi.

ZASADA #4 - logo uniwersalne

Skuteczne logo musi być możliwe do zastosowania w różny sposób, na różnych materiałach i w różnych mediach. Ponownie z pomocą przychodzi więc zasada #1 - proste logo będzie znacznie łatwiej używać. Dodatkowo to użycie będzie znacznie tańsze.

ZASADA #5 - logo musi być dopasowane

To, jak pozycjonujesz logo musi być adekwatne do zamierzonego celu. Na przykład - jeśli potrzebujesz logo dla dziecięcego przedszkola dobierzesz odpowiednie typografię (czcionki) i schemat kolorystyczny. To samo fantastyczne logo przedszkola - dla kancelarii prawnej okazało by się porażką - ponieważ nie byłoby dopasowane do przedsięwzięcia.

Potrzebujesz projekt graficzny logo lub chcesz odświeżyć swoje aktualne logo? Czas na Hurt Reklamy!
Nazwa

3D agencja marketingowa agencja reklamowa Bax Billboard biuro brief CI copywriting design Dibond druk wizytówek drukarnia wielkoformatowa Eventu Forma reklamy formatkami plexi. fototapeta gadżety reklamowe Grafiką pojazdową identyfikacja wizualna Jeżdżące billboardy kalendarz kampania mailingowa kartki okolicznościowe kartki świąteczne kaseton LED kaseton reklamowy Kasetony reklamowe klient klientów Koncert koszulka reklamowa laminowanie liter 3D litery 3D Litery blokowe litery podświetlane litery przestrzenne Litery ze styroduru logo logo 3d logo rotor Logo ze styroduru logotyp mail reklamowy mailing marketing merchandising multimedia nadruk na koszulkach naklejka naming obrotnica reklamowa oklejanie oklejanie aut oklejanie pojazdów oklejanie samochodów oklejanie ścian oklejanie witryn Oklejenie samochodów organizacja oznakowanie elewacji pendrive firmowy pleksi ploter drukujący polecane pomysł poznań prace montażowe prezentacja Prezentery Prezentery witrynowe produkcja reklam produkty reklamowe projekt graficzny projekt logo pylon pylon reklamowy qr QR Code realizacja realizacje referencje Reklam przestrzennych ze styroduru reklama reklama 3D reklama mailowa reklama na aucie reklama nietypowa reklama rotacyjna reklama świetlna reklama wielkoformatowa Reklamy świetlne Roland roll up. baner reklamowy sklep internetowy social media stand promocyjny stock stoisko targowe strona internetowa strona www strony internetowe strony www Szyld reklamowy ściana ekspozycyjna ścianka pop-up t-shirt tablice informacyjne tablice reklamowe Tabliczka przydrzwiowa tabliczki technologia USB witryna witryna internetowa Witryna sklepowa wizerunek wizualizacja zewnętrzna wizytówka współczesne wnętrza zdjęcia zlecenia nietypowe
false
ltr
item
Hurt Reklamy - reklama która działa!: Logo dla Twojej firmy - 5 zasad projektowania
Logo dla Twojej firmy - 5 zasad projektowania
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjV9rJBtP3jhxcELzILQUzDmBt_FCL_p1HRRjl8j6221JxkjHBpLq9zp3LnYQwVNBw70yaP_GnR0ZLv7sXGjGU2YNJH-dGXPpVdH0bWhyphenhyphenO0-jmS8Dz9kH6kwd6fEKOqxt8joiDrxi-KVHfT/s1600/rhino_blog.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjV9rJBtP3jhxcELzILQUzDmBt_FCL_p1HRRjl8j6221JxkjHBpLq9zp3LnYQwVNBw70yaP_GnR0ZLv7sXGjGU2YNJH-dGXPpVdH0bWhyphenhyphenO0-jmS8Dz9kH6kwd6fEKOqxt8joiDrxi-KVHfT/s72-c/rhino_blog.png
Hurt Reklamy - reklama która działa!
http://blog.hurtreklamy.pl/2014/03/logo-dla-twojej-firmy-5-zasad.html
http://blog.hurtreklamy.pl/
http://blog.hurtreklamy.pl/
http://blog.hurtreklamy.pl/2014/03/logo-dla-twojej-firmy-5-zasad.html
true
5028162874398168667
UTF-8
Nie znaleziono postów ZOBACZ WSZYSTKIE Czytaj więcej Odpowiedz Anuluj odpowiedź Usuń Strona główna STRON POSTÓW Zobacz wszystkie POLECANE DLA CIEBIE ETYKIETA ARCHWIUM Szukaj WSZYSTKIE POSTY Nie znaleziono postów zgodnych z zapytaniem Back Home Niedziela Poniediałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Nie Pon Wt Śr Czw Pt Sob Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień Sty Lut Mar Kwi Maj Cze Lip Sie Wrz Paź Lis Gru prze chwilą 1 minutę temu $$1$$ minut temu 1 godzinę temu $$1$$ godzin temu Wczoraj $$1$$ dni temu $$1$$ tygodni temu ponad 5 tygodni temu Obserwujący Obserwuj ZAWARTOŚĆ ZABLOKOWANA Udostępnij by odblokować Zaznacz cały kod Skopiuj cały kod Cały kod został skopiowany do schowka Nie udało się skopiować kodu / tekstu - proszę użyć skrótu [CTRL]+[C] aby skopiować