QR - CO TO ZA LABIRYNT? ;-)
Kody QR coraz częściej można spotkać... na wizytówkach, billboardach, reklamach czy produktach. Ale w zasadzie do czego słuzą? QR Code to inaczej Quick Response Code - czyli "szybka odpowiedź". To kwadratowy kod graficzny wynaleziony przez japońską firmę Denso-Wave w 1994 roku. Umożliwia na kodowanie znaków należących do alfabetu japońskiego, arabskiego, greckiego, hebrajskiego lub cyrylicy jak również innych symboli określonych przez użytkownika. Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł na Wikipedii!
QR - DO CZEGO MOŻESZ GO WYKORZYSTAĆ?
Kilka zastosowań:- na wizytówce - do zakodowania danych z wizytówki - dzięki czemu Twoi partnerzy biznesowi będą mogli szybko wczytać dane do swoich urządzeń wyposażonych w aparat (smartfon, tablet itd)
- na reklamach, ulotkach, broszurach - do zakodowania adresu URL lub dodatkowych informacji o produkcie czy samym przekazie reklamowym
- na mapie - kierować do konkretnego miejsca lub profilu Miejsca Google
- na stronie - aby skierować do aplikacji mobilnej
QR - CO MOŻE ZAWIERAĆ?
Kod QR może przekierowywać do:
- strony internetowej (najlepiej mobilnej lub responsywnej)
- numeru telefonu
- wiadomości SMS
- wiadomości email
- zakodowanej wiadomości
- karty kontaktu / elektroniczne wizytówki (vCard)
- miejsca na Google Maps
- profilu na portalu społecznościowym
QR - ILE DANYCH POMIEŚCI?
Im więcej danych - tym mniej trudniej odczytać kod. Im więcej danych tym przy danej powierzchni kwadraciki robią się coraz mniejsze by pomieścić więcej danych. Trzeba zatem przemyśleć co naprawdę chcemy umieścić. Co będzie użytkownikowi potrzebne? Na wizytówce sugerujemy umieszczać:- imię i nazwisko
- nazwę firmy
- stanowisko
- tel komórkowy
Dzięki temu kod nie będzie przeładowany danymi.Skanowanie będzie szybsze i łatwiejsze dla użytkowników. Porównaj te dwa kody QR poniżej. Jeden zawiera Kilkanaście znaków - drugi 160...
QR - KOREKCJA BŁĘDÓW!
Kody QR umożliwiają zaawansowaną korekcję błędów. Przy najwyższym stopniu korekcji błędów - kod będzie odczytywany nawet przy częściowym zniekształceniu lub zamazaniu. Nic za darmo - kody z korekcją błędów mają gęściej ułożne kwadraciki. Dla komfortu skanowania - muszą byc więc większe. W skrócie? Na Twoją wizytówkę minimalna korekcja błędów jest w sam raz.
Potrzebujesz profesjonalnego projektu graficznego wizytówki?! Czas na HurtReklamy.pl!
Potrzebujesz profesjonalnego projektu graficznego wizytówki?! Czas na HurtReklamy.pl!