Jak wybrać agencję reklamową?

AGENCJA REKLAMOWA - WAŻNA SPRAWA

Wiele firm na pewnym etapie swojego rozwoju dochodzi do dość oczywistego wniosku: potrzebujemy agencji reklamowej! Strategia i cele marketingowe powstają w firmie, ale trzeba te plany wdrożyć w życie. Firma zewnętrzna pozwoli takie działania zdynamizować oraz będzie zastrzykiem świeżej energii i pomysłowości dla Twojego biznesu.

Ten wybór zaważy na losach Twojego marketingu, komunikacji z klientami, sukcesie finansowym.
A ten artykuł podpowie Ci jak zorganizować ten proces w 3 krokach!

#1 OKREŚL KRYTERIA WYBORU AGENCJI REKLAMOWEJ

Aby stworzyć listę firm, z którymi potencjalnie chcemy współpracować - trzeba najpierw zdecydować kogo de  facto szukamy. Oto kryteria, które warto wziąć pod uwagę:
  • zakres usług - wybór: współpraca z kilkoma specjalistycznymi agencjami o wąskim spektrum działania - czy agencja full service? Przy współpracy z kilkoma agencjami musisz liczyć się z dodatkowymi nakładami pracy, które na Ciebie spadną - wyszukiwanie firm, kontrolowanie efektów i dbanie o spójność wszystkich działań marketingowych - to z pewnością kilka-kilkanaście godzin pracy miesięcznie.
  • budżet / wielkość agencji - dopasuj wielkość agencji reklamowej do wielkości Twojego biznesu;  określ swój budżet; jeśli zatrudnisz średnią lub dużą agencję do pracy z małym budżetem - nie dostaniesz ani zaangażowania, ani efektów na miarę swoich oczekiwań
  • lokalizacja - czy wolisz agencję reklamową z  bliskiej okolicy z możliwością regularnych spotkań - czy też wystarczy Ci współpraca zdalna?
  • doświadczenie - sprawdź jakie projekty zrealizowała firma, poproś o zdjęcia realizacji i przykładowe projekty
  • klienci - sprawdź dla kogo firma pracuje, poproś o referencje, można też pokusić się o telefon do osoby wystawiającej referencje
  • ludzie (!) -  spotkaj się z ludźmi, którzy będą odpowiadać za Twój marketing, dowiedz się kto konkretnie będzie odpowiedzialny za kontakty z Twoją firmą; nic nie zastąpi porozumienia z zespołem marketingowym i dobrej atmosfery współpracy; jeśli nie czujesz się komfortowo w kontakcie z zespołem - współpraca jest mocno zagrożona
  • cena - dopasuj agencję do swoich możliwości finansowych; to kryterium jest jednak bardzo podstępne - dobre agencje reklamowe niekoniecznie zaoferują Ci najniższe ceny; jeśli są "dobrzy" - to mają z pewnością grono swoich klientów i sporo zleceń, które realizują
  • model współpracy - w jaki sposób chcesz rozliczać się z agencją? każdorazowe wyceny, prowizja od całego budżetu - a może rozliczanie na podstawie czasu pracy?
Na bazie tych kryteriów stwórz listę 2-3 firm, z którymi jesteś gotów rozpocząć rozmowy. Każda metoda poszukiwania dobra! Wyszukiwarki, firma z okolicy, a może firma polecona przez znajomego.

#2 PRZYGOTOWANIA MARKETINGOWE

Znajdujesz 2-3 interesujące firmy, shortlista gotowa. Z nowym entuzjazmem przystępujesz do działania. Masz przecież dużo potrzeb marketingowych. Może event firmowy, może stoisko, może na początek ulotkę. 

Piszesz maila - w skrócie: czy jesteście zainteresowani współpracą. 
Przychodzi odpowiedź - oczywiście.
Świetnie! Ale jak w zasadzie zacząć współpracę?

Jeśli nie poświęcisz nieco czasu na wewnętrzne przygotowanie -  zebranie Twoich potrzeb, celów i oczekiwań w spójną całość - czeka Cię sporo frustracji przynajmniej na starcie współpracy. A to słaba prognoza!

Jak zatem się przygotować?
  • określ swoją strategię
  • określ swoje cele biznesowe
  • określ ogólne oczekiwania względem marketingu
  • przygotuj listę projektów do realizacji w perspektywie 3-6 miesięcy
  • przygotuj szczegółowy brief projektowy dla wybranego zlecenia - poproś o określenie podstawowych kryteriów realizacji zlecenia (cena, czas, parametry)  - to będzie Twój "tester" przy wyborze agencji

#3 SPOTKAJ SIĘ Z AGENCJĄ REKLAMOWĄ

Jeśli wybierasz agencję reklamową z którą chcesz związać swoje działania na dłużej - najlepsza jest technika dwóch spotkań.
  • SPOTKANIE I doświadczona agencja reklamowa "pozwoli" Ci mówić, będzie zadawała Ci wiele pytań - ogólnych, szczegółowych; to teraz możesz opowiedzieć o swojej firmie, przedstawić swoje cele, oczekiwania, listę projektów; przekaż brief lub go prześlij i poproś o zaprezentowanie ogólnych warunków współpracy. Jeśli na tym etapie zostaniesz zarzucony 3 wzornikami papieru, zrealizowaną ulotką sprzed roku i ładną smyczą w kolorze bordowym - lepiej daj szansę innej firmie :-)
  • SPOTKANIE II teraz czas na wkład kreatywny agencji reklamowej - z pewnością nie zdradzi szczegółów swoich pomysłów, ale powinna przekazać Ci kilka "próbek" swoich koncepcji; przedstawiciele agencji powinni też opowiedzieć nieco o swojej firmie.
Teraz przyszła pora na Twoją decyzję i dynamiczne działania marketingowe. Powodzenia!

Nazwa

3D agencja marketingowa agencja reklamowa Bax Billboard biuro brief CI copywriting design Dibond druk wizytówek drukarnia wielkoformatowa Eventu Forma reklamy formatkami plexi. fototapeta gadżety reklamowe Grafiką pojazdową identyfikacja wizualna Jeżdżące billboardy kalendarz kampania mailingowa kartki okolicznościowe kartki świąteczne kaseton LED kaseton reklamowy Kasetony reklamowe klient klientów Koncert koszulka reklamowa laminowanie liter 3D litery 3D Litery blokowe litery podświetlane litery przestrzenne Litery ze styroduru logo logo 3d logo rotor Logo ze styroduru logotyp mail reklamowy mailing marketing merchandising multimedia nadruk na koszulkach naklejka naming obrotnica reklamowa oklejanie oklejanie aut oklejanie pojazdów oklejanie samochodów oklejanie ścian oklejanie witryn Oklejenie samochodów organizacja oznakowanie elewacji pendrive firmowy pleksi ploter drukujący polecane pomysł poznań prace montażowe prezentacja Prezentery Prezentery witrynowe produkcja reklam produkty reklamowe projekt graficzny projekt logo pylon pylon reklamowy qr QR Code realizacja realizacje referencje Reklam przestrzennych ze styroduru reklama reklama 3D reklama mailowa reklama na aucie reklama nietypowa reklama rotacyjna reklama świetlna reklama wielkoformatowa Reklamy świetlne Roland roll up. baner reklamowy sklep internetowy social media stand promocyjny stock stoisko targowe strona internetowa strona www strony internetowe strony www Szyld reklamowy ściana ekspozycyjna ścianka pop-up t-shirt tablice informacyjne tablice reklamowe Tabliczka przydrzwiowa tabliczki technologia USB witryna witryna internetowa Witryna sklepowa wizerunek wizualizacja zewnętrzna wizytówka współczesne wnętrza zdjęcia zlecenia nietypowe
false
ltr
item
Hurt Reklamy - reklama która działa!: Jak wybrać agencję reklamową?
Jak wybrać agencję reklamową?
Hurt Reklamy - reklama która działa!
http://blog.hurtreklamy.pl/2013/08/jak-wybrac-agencja-reklamowa.html
http://blog.hurtreklamy.pl/
http://blog.hurtreklamy.pl/
http://blog.hurtreklamy.pl/2013/08/jak-wybrac-agencja-reklamowa.html
true
5028162874398168667
UTF-8
Nie znaleziono postów ZOBACZ WSZYSTKIE Czytaj więcej Odpowiedz Anuluj odpowiedź Usuń Strona główna STRON POSTÓW Zobacz wszystkie POLECANE DLA CIEBIE ETYKIETA ARCHWIUM Szukaj WSZYSTKIE POSTY Nie znaleziono postów zgodnych z zapytaniem Back Home Niedziela Poniediałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Nie Pon Wt Śr Czw Pt Sob Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień Sty Lut Mar Kwi Maj Cze Lip Sie Wrz Paź Lis Gru prze chwilą 1 minutę temu $$1$$ minut temu 1 godzinę temu $$1$$ godzin temu Wczoraj $$1$$ dni temu $$1$$ tygodni temu ponad 5 tygodni temu Obserwujący Obserwuj ZAWARTOŚĆ ZABLOKOWANA Udostępnij by odblokować Zaznacz cały kod Skopiuj cały kod Cały kod został skopiowany do schowka Nie udało się skopiować kodu / tekstu - proszę użyć skrótu [CTRL]+[C] aby skopiować